i-landsproblem

idag vaknade jag upp med ryggont. Hela dagen har jag gått runt med ett ryggskydd och efter halva mitt pilatespass fick jag lämna salen så jävla ont jag hade, som jag vi säger här i skåne, piss och lurt på det! imorgonbitti innan skolan ska jag iallafall till någon som ska massera mig och förhoppningsvis finna lösningen till mitt ryggproblem.

nu när jag ändå är igång med skrivandet så har jag två saker att ta upp:
1. jag blir så trött på skitzomänniskor i min omgivning som ena dagen beter sig som vänner med trevlig attityd men som andra dagen inte ens förmår sig att hälsa. Jag försöker säga till mig själv, skit i det och mestadels av gångerna gör jag det men ibland tar mina tjejiga tankar över som bara gör att jag vill dra ur surkålet ur deras rövar.
2. men det negativa leder till det positiva, för surkålsmänniskorna får mig att uppskatta resterande människor mer.



när jag skrev de sista raderna i texten ovan bestämde jag mig för att ringa en person som jag kallar och pratar om som "mamma", saken är den, hon är inte min riktiga mamma, vi pratar inte ens samma språk och vi delar inte ens släkt.
Men tur att telefonen finns, för på nästan ett halvt jordklots avstånd fick hon mig att tänkta på annat än i punkten nr1 inom loppet av en halv sekund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0